SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número34Adaptación de la metodología Tuning para el levantamiento de perfil de egreso de los alumnos de Bachillerato de la Universidad de Los AndesExperiencias y aspectos a considerar para la implementación de un sistema de información de apoyo para el aprendizaje a lo largo de la vida en Chile índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

Compartir


Calidad en la educación

versión On-line ISSN 0718-4565

Resumen

GONZALEZ, Erwin et al. Social palaeontology: an educative experience about sciences, patrimony and identity. Calidad en la educación [online]. 2011, n.34, pp.231-245. ISSN 0718-4565.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-45652011000100007.

This paper aims to present an educational experience with children and young people in Southern Chile. They learned about heritage using the scientific method as a vehicle of knowledge and appreciation. Our work is based on researches on paleontological and archaeological findings in Pilauco and Monte Verde. We have oriented both experiences to the so-called Social Palaeontology, understood as integrated to the archaeology of early settlers and based on concepts of heritage and identity.

Palabras clave : palaeontology; archaeology; education; heritage; identity.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons