SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número39Modelo de implementación de Aprendizaje Servicio (A+S) en la UC: Una experiencia que impacta positivamente en la formación profesional integralUn marco de cualificaciones para la capacitación y la certificación de competencias laborales en Chile índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

Compartir


Calidad en la educación

versión On-line ISSN 0718-4565

Resumen

DEL RIO, Francisca et al. A learning monitoring model for the initial teacher training: An opportunity to evidence the quality of programs. Calidad en la educación [online]. 2013, n.39, pp.213-233. ISSN 0718-4565.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-45652013000200008.

This article describes the design, potential use, strengths and weaknesses of an Evaluation and Monitoring system aimed to evidence the key learnings of teacher education students at Universidad Diego Portales in Chile. This innovation, applied since 2011, allows faculty members and program authorities to know about the learning of their students and take informed decisions accordingly. The article makes the case that this type of evidence is central to assess the quality of teacher education programs.

Palabras clave : learning monitoring; teacher education.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons