SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número44Medición de la calidad universitaria en Chile: la influencia de los rankingsDiscursos reflexivos de estudiantes indígenas en universidades públicas de cuño tradicional de Oaxaca, México índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Calidad en la educación

versión On-line ISSN 0718-4565

Resumen

ZAPATA, Gonzalo  y  TEJEDA, Ivo. Misleading advertising in higher education: definitions, regulations, and a review of written press advertising. Calidad en la educación [online]. 2016, n.44, pp.197-242. ISSN 0718-4565.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-45652016000100008.

This paper summarizes part of a project that addresses the issue of misleading advertising in chilean universities. Through reviewing the literature, examining newspaper advertising and the opinion of specialists and students, this work offers a conceptual framework, an overview of newspaper advertising and its regulation in Chile, and a discussion of its scope from a public policy perspective. The regulation of advertising -and the promotion of information and transparency, in general- is crucial for laying a foundation of trust in the higher education system. We suggest not only greater state control but also a strong self-regulation and empowerment of students and other stakeholders.

Palabras clave : higher education advertising; Chilean universities; misleading advertising.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons