SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número47Estudio de casos de la enseñanza de la lengua y cultura mapuche y su implementación como asignatura del currículo de educación básica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Calidad en la educación

versión On-line ISSN 0718-4565

Resumen

CORTAZAR, Alejandra  y  VIELMA, Constanza. Chilean early childhood education: gender and years of attendance effects. Calidad en la educación [online]. 2017, n.47, pp.19-42. ISSN 0718-4565.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-45652017000200019.

The present study aims to estimate the effect of Chilean public early childhood education on the academic outcomes of 4th grade children on the Education Quality Measurement System (Simce, for its abbreviation in Spanish). The study seeks to understand if these effects vary according to the child’s gender and by the number of years of participation in early childhood education. Through Propensity Score Matching, it is observed that attending public early childhood education positively affects 4th grade academic results in Mathematics and Language. The early childhood education effect was greater for boys than for girls, and for those who assisted Transition Level 1.

Palabras clave : academic performance; early childhood education; effect estimation; gender.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )