SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número47Validación de la escala de creencias de eficacia en la enseñanza de la matemática (ECEEM) y caracterización de las creencias de estudiantes de pedagogía básicaResiliencia académica, nuevas perspectivas de interpretación del aprendizaje en contextos de vulnerabilidad social índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Calidad en la educación

versión On-line ISSN 0718-4565

Resumen

BAEZA, Pablo. Diversity and differentiation, PHD program options in Chile. Calidad en la educación [online]. 2017, n.47, pp.179-214. ISSN 0718-4565.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-45652017000200179.

The article explores the processes of differentiation and diversity in PhD program offerings in Chile. Based on a review of literature in the field, the concepts of differentiation and diversity in this context are defined. The methodological strategy combines a diachronic perspective -in order to identify the processes of differentiation over time- with a synchronic one, to analyze the current state of diversity, and incorporates several key variables: educational policy, academic- institutional environment, funding, regional coverage and quality assurance experience. The study´s conclusions point to the importance of the 1980 educational reform in creating favorable conditions for a differentiation in PhD options; the relevance of the academic-institutional environment and state funding in the development of PhD programs; the consensus generated among programs regarding the processes of quality assurance; and the imbalance in terms of quality and areas of knowledge on doctoral offerings, between regions.

Palabras clave : academic-institutional environment; differentiation; diversity; funding; PhD programs..

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )