SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.33 número2Evaluación de las propiedades psicométricas de la Escala de Satisfacción de las Necesidades Psicológicas Básicas en General con adultos españolesModificación de Sesgos Cognitivos (MSC) en depresión: Una revisión crítica de nuevos procedimientos para el cambio de sesgos cognitivos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Terapia psicológica

versión On-line ISSN 0718-4808

Resumen

SCHMIDT, Carlos  y  VINET, Eugenia V. Mindfulness: Validation of the Five Facet Mindfulness Questionnaire (FFMQ) in Chilean University Students. Ter Psicol [online]. 2015, vol.33, n.2, pp.93-102. ISSN 0718-4808.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-48082015000200004.

This study aimed to determine the psychometric properties of the Five Facet Mindfulness Questionnaire (FFMQ) in university students from the city of Temuco, Chile (n = 399). The FFMQ is a self-report test consisting of 39 items, which measures the general tendency to proceed with Mindfulness by using five skills: Observation, Description, Acting with Awareness, Non-judging of inner experience and Non-reactivity to inner experience. The design is descriptive correlational of unique group. The results show adequate reliability and Mindfulness association with personality dimensions of the Five Factor Model of Costa and McCrae, with the Self-Actualization of humanistic theories and an inverse relation to negative emotional states of depression, anxiety and stress. Analyzes show that the Chilean version of FFMQ has adequate psychometric properties for use in Chilean university students and discriminates between meditators and non-meditators.

Palabras clave : Mindfulness; meditation; personality; symptomatology; self-actualization.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons