SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.7 número4Utilización de Entornos Virtuales Educativos y Recursos Educativos Abiertos (OpenCourseWare) en cursos de Ingeniería Química de la Universidad de Granada, EspañaEl Aprendizaje de las Habilidades Sociales en la Universidad: Análisis de una Experiencia Formativa en los Grados de Educación Social y Trabajo Social índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Formación universitaria

versión On-line ISSN 0718-5006

Resumen

PUELLO, Plinio; FERNANDEZ, Diyina  y  CABARCAS, Amaury. Methodology for Detecting Learning Styles in Students using the Moodle Platform. Form. Univ. [online]. 2014, vol.7, n.4, pp.15-24. ISSN 0718-5006.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062014000400003.

A methodology for detecting learning styles in students using Learning Management System (LMS) based on Felder and Silverman test is proposed. To construct the product the methodology for software development by components was used and the lstest Moodle module was adapted. The proposed methodology can detect learning styles that students possess, placing them as active-reflective, visual-verbal, sensory-intuitive and comprehensive-sequencing according to Felder and Silverman. As a case study, the methodology was tested by a group of freshmen students of the Systems Engineering program of the University of Cartagena in Colombia. With the use of this tool the instructor can apply learning strategies allowing the construction of resources and materials adapted to the student.

Palabras clave : learning environments; learning styles; teaching; Moodle platform.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )