SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 número2Una Secuencia Didáctica para Abordar el Concepto de Calor en la Enseñanza de Estudiantes PreuniversitariosAprendizaje Electrónico Afectivo: un modelo Innovador para Desarrollar una Acción Tutorial Virtual de Naturaleza Inclusiva índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Formación universitaria

versión On-line ISSN 0718-5006

Resumen

LAGUNES-DOMINGUEZ, Agustín; TORRES-GASTELU, Carlos A; FLORES-GARCIA, María A  y  RODRIGUEZ-FIGUEROA, Armando. Comparison of the use of Information and Communication Technologies (ICT) by teachers of Two Public Universities in Mexico. Form. Univ. [online]. 2015, vol.8, n.2, pp.11-18. ISSN 0718-5006.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062015000200003.

The purpose of this research was the identification of differences in the use of Information and Communication Technologies (ICT) by teachers from two public universities in Mexico. For this, a quantitative instrument that sought to identify the frequency of use of ten defined technology tools was designed and applied. The analysis of the data was done using descriptive statistic included in the statistical software SPSS. The results indicate that there are no significant differences between the universities under study. It is proposed that universities must promote continuing education in their academic personnel as a key element for the permanent actualization of new compute technologies.

Palabras clave : .

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons