SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 número2Comparativo del uso de Tecnologías de la Información y Comunicación (TIC) por Profesores de Dos Universidades Públicas de MéxicoUso y Validación de un Módulo en Moodle: el Cuestionario Abreviado ACRA, Adquisición-Codificación-Recuperación-Apoyo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Formación universitaria

versión On-line ISSN 0718-5006

Resumen

HERNANDEZ-SANCHEZ, Alba M  y  ORTEGA, José A. Affective e-Learning: an Innovative Model for Developing a Mentoring Virtual Action in an Inclusive Context. Form. Univ. [online]. 2015, vol.8, n.2, pp.19-26. ISSN 0718-5006.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062015000200004.

This work proposes lines of mentoring action to be used in a virtual distance education context. An on-line formative experience with participation of students and teachers with hearing and non-hearing capacity in an affective e-Learning atmosphere is described. The outcomes have come from the triangulation applied to the information gathered by the participating teachers through interviews and autobiographic narrations. Emphasis is put on an affective mentoring managing time and space in a flexible form. The methodology is aimed to the creation of positive emotions, to the development of a comprehensive and humanizing evaluation and to the materialization of strategies that encourage well-being and empathy among the group.

Palabras clave : .

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons