SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 número2Aprendizaje Electrónico Afectivo: un modelo Innovador para Desarrollar una Acción Tutorial Virtual de Naturaleza InclusivaFactores Asociados a la Repetición de Cursos y Retraso en la Graduación en Programas de Ingeniería de la Universidad de Cartagena, en Colombia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Formación universitaria

versión On-line ISSN 0718-5006

Resumen

PUELLO, Plinio; GARCIA, Feneira  y  CABARCAS, Amaury. Use and Validation of a Module in Moodle: the Abbreviated Questionnaire ACRA, Acquisition-Codification, Recuperation, Assistance. Form. Univ. [online]. 2015, vol.8, n.2, pp.27-34. ISSN 0718-5006.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062015000200005.

The aim of this paper was to validate a module, already part of the Moodle platform, to implement learning strategies through ACRA-Abbreviated questionnaire (Acquisition-Codification, Recuperation, Assistance), proposed by Fuentes and Justice. To construct this module, a methodology based on the development of components was employed and for its validation, a set of tests associated with academic performance in a group of twenty students in the program of Systems Engineering at the University of Cartagena in Colombia were performed. After applying the module to the selected population, improvement in the academic performance reflected in the assessment results was observed. The proposed tool represents an innovative contribution that seeks to adapt to the preferences of students and benefits the e-learning community.

Palabras clave : .

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons