SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 número2Factores Asociados a la Repetición de Cursos y Retraso en la Graduación en Programas de Ingeniería de la Universidad de Cartagena, en ColombiaTaller de Física Cuántica: un Método para Introducir Conceptos Fundamentales en una Actividad Extracurricular índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Formación universitaria

versión On-line ISSN 0718-5006

Resumen

ACOSTA, Luis A; ABREU, Omar  y  CORONEL, Marcela F. Pedagogical Formation System of the Otavalo University in Ecuador. Form. Univ. [online]. 2015, vol.8, n.2, pp.43-52. ISSN 0718-5006.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062015000200007.

The aim of this article is to analyze the training on pedagogical skills of professors of the University of Otavalo in Ecuador. Theoretical and practical concepts to prepare faculty from the pedagogical point of view are applied. The pedagogical training system takes into account the context, the definition and the characterization of the teachers’ pedagogical level: basic, intermediate, updating stage and deepening stage. The results show that the application of the present pedagogical training system increases the teaching professional skills of professors. This has a positive effect on the recruitment of better students and help in maintaining a higher retention of student in the University.

Palabras clave : .

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons