SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 número4Experiencias Prácticas con el Uso del Lenguaje de Programación Scratch para Desarrollar el Pensamiento Algorítmico de Estudiantes en ChileAnálisis de la Percepción del Medio Ambiente de los Estudiantes de Ingeniería en Mecatrónica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Formación universitaria

versión On-line ISSN 0718-5006

Resumen

PANTOJA, Martín A; RODRIGUEZ, María del P  y  CARRION, Andrés. Design of a Questionnaire to Assess University Stakeholders Attributes from a Participative Leadership Approach. Form. Univ. [online]. 2015, vol.8, n.4, pp.33-44. ISSN 0718-5006.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062015000400005.

In this paper the constructs of a proposed questionnaire that assess the university stakeholders attributes (power, legitimacy and urgency) are validated. From a subjective perspective and a relational approach, the perceptions of a sample of public universities leaders from Manizales (Colombia) were collected. Two groups of constructs were formed, the first includes the university stakeholders attributes mentioned above and the second collects their relevance. The Cronbach alpha values indicate that is feasible to measure effectively the proposed constructs. It is concluded that, from an individual level of analysis, the proposed questionnaire has the internal consistency and the measure reliability for assessing the university stakeholders attributes. In this analysis, it is considered that the organizational context determines its stakeholders and that leaders' perceptions determine the relevance of the attributes.

Palabras clave : university stakeholders; participative leadership; attributes assessment.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons