SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 número4Autorregulación del Aprendizaje en Entornos Personales de Aprendizaje en el Grado de Educación Primaria de la Universidad de Granada, EspañaInvarianza Factorial de la Escala de Autoeficacia en la Solución de Problemas y Comunicación en Estudiantes Universitarios índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Formación universitaria

versión On-line ISSN 0718-5006

Resumen

DE LA HOZ, Lorcy P; ACEVEDO, Diofanor  y  TORRES, Juan. Using Social Networks in the Process of Teaching and Learning by Students and Teachers of the University Antonio Nariño, Campus Cartagena. Form. Univ. [online]. 2015, vol.8, n.4, pp.77-84. ISSN 0718-5006.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062015000400009.

Social networks are platforms on the Internetthat facilitate information sharing, interaction and collaboration among its users. In this study the use of social networks in the process of teaching and learning by the students and faculty of the University Antonio Nariño, Campus Cartagena, was evaluated. A not experimental descriptive design was used. A structured survey, with 20 questions and a total 29 items to students and teachers. Close to 32% of respondents used social media as an educational tool, being just below the chat between friends and family. The study shows that the use of social networks by students and professors of the University Antonio Nariño, campus Cartagena, in learning processes is acceptable, but can be increased by creating an institutional policy on the management and implementation of new information and communication technologies.

Palabras clave : social networking; teaching; learning; classroom; distance; connectivism.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons