SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 número5Didáctica para la Enseñanza del Concepto de Valencia QuímicaAnálisis de los Hábitos de Estudio y Motivación para el Aprendizaje a Distancia en Alumnos de Ingeniería de Sistemas de la Universidad de Cartagena (Colombia) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Formación universitaria

versión On-line ISSN 0718-5006

Resumen

ESPEJO, Ruby L. Symbolic Interaction in a Genre Subjectivity Act. Form. Univ. [online]. 2015, vol.8, n.5, pp.43-58. ISSN 0718-5006.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062015000500006.

The symbolic interaction in a genre subjective act is analyzed from the experience of an educator of the School of Humanities and Education. From the dramaturgical focus, and through the phenomenological-hermeneutic method, the pedagogical sense is examined and questioned in genre inequality situations with possibilities of intervention in the university environment. The data collection comes from a deep interview, analyzed in three phases: situation, scenario, and agent-audience. Reflection takes place through the three phases with three topics respectively: genre, experience frames, and perception phenomenology. Seven situations, twenty four shapes and seven texts are translated. Conclusions are drawn about the need of analyzing the symbolic interaction of the genre subjective act, recognizing gaps and tensions, to question them from the university educational contexts in favor of genre equity.

Palabras clave : genre subjectivity; symbolic interaction; dramaturgical focus; university education.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons