SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 número5Análisis de los Hábitos de Estudio y Motivación para el Aprendizaje a Distancia en Alumnos de Ingeniería de Sistemas de la Universidad de Cartagena (Colombia)El Coaching como Herramienta de Trabajo de la Competencia Emocional en la Formación de Estudiantes de Educación Social y Trabajo Social de la Universidad Ramón Llull, España índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Formación universitaria

versión On-line ISSN 0718-5006

Resumen

FAUNDEZ, Claudio A; BRAVO, Alicia A; ASTUDILLO, Hernán F  y  SALGADO, Patricio G. Design of a Research Workshop on Micro-Didactic of Physics in the Formation of Natural Science Teachers. Form. Univ. [online]. 2015, vol.8, n.5, pp.67-76. ISSN 0718-5006.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062015000500008.

This paper presents the design of a research workshop on micro-didactic of physics in the formation of natural science teachers at the University of Concepción in Chile. The objective of this complementary activity is to equip students with the methodological skills to scientifically validate didactic proposals in the classroom through its publication of articles in refereed journal. The student and future teachers of natural sciences require these especial tools to allow them to contribute to the process of increasing the quality of education. This will generate a professional that will be able to describing, planning and simulating social dynamics within the classroom in order to induce the process of natural self-learning within the collective.

Palabras clave : research skills; physical-micro-didactic; didactic approach; university training.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons