SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 número5El Coaching como Herramienta de Trabajo de la Competencia Emocional en la Formación de Estudiantes de Educación Social y Trabajo Social de la Universidad Ramón Llull, EspañaAutoeficacia General Percibida en Universitarios Mexicanos, Diferencias entre Hombres y Mujeres índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Formación universitaria

versión On-line ISSN 0718-5006

Resumen

ZUECK, María del C; BLANCO, Luis H; OMELAS, Martha  y  GASTELUM, Gabriel. Factorial Invariance of the Body Image Anxiety Scale in Male and Female University Students. Form. Univ. [online]. 2015, vol.8, n.5, pp.91-96. ISSN 0718-5006.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062015000500010.

The present study analyses the psychometric properties of the trait version of Body Image Anxiety Scale applied to male and female university students. The overall sample consisted of 1545 subjects: 616 women and 929 men, with a mean age of 18.11 years and 18.27 years respectively. Psychometric analysis showed that a two-factorial structure (promotion of the culture and cultural identity) was adequate for both populations (men and women) according to the established psychometric requirements when the informers are the students themselves. The results showed that factor structure, factor loadings and intercepts of the instrument could be considered invariant across groups. However, there are differences between groups for the means of the weight and no-weight factors.

Palabras clave : structural equation; factor structure; measurement invariance; confirmatory factor analysis.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons