SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 número6Perfil de Aprendizaje y Rendimiento Académico en una Asignatura de Química en Modalidad a Distancia y Presencial en dos Programas de IngenieríaInvarianza Factorial de una Escala de Autoeficacia sobre Conductas Académicas en Universitarios Hombres y Mujeres índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Formación universitaria

versión On-line ISSN 0718-5006

Resumen

PAOLONI, Paola V; MARTIN, Rocío B  y  CHIECHER, Analía C. Learning Contexts from at High School and University Level: Perceptions and Expectations of Freshmen in Engineering Careers. Form. Univ. [online]. 2015, vol.8, n.6, pp.47-56. ISSN 0718-5006.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062015000600007.

The main features and results of a project developed to understand the perceptions and expectations about learning contexts of a group of freshmen in engineering careers are presented and analyzed. At the beginning of the school year 2014, a sample of 137 freshmen student of the careers offered by the Faculty of Engineering of the Universidad Nacional de Río Cuarto (Argentina) was selected for study. Data were collected using the Inventory of Perceived Study Environment. The results show differences between the perceptions of students on the learning contexts of their high schools and the expectations for the learning contexts that they would like to find at the university. The findings of this study are useful for the design and implementation of instructional contexts that encourage integration and retention of new students entering the university.

Palabras clave : engineering freshmen; learning contexts; learning perceptions; university.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons