SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 número6Contextos de Aprendizaje en el Nivel Medio y en la Universidad: Percepciones y Expectativas de Estudiantes que Ingresan en Carreras de IngenieríaLa Percepción de las Mujeres hacia las Acciones de Prevención, Denuncia y Erradicación del Hostigamiento Sexual en una Escuela del Instituto Politécnico Nacional en México índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Formación universitaria

versión On-line ISSN 0718-5006

Resumen

RODRIGUEZ, Judith M; ORNELAS, Martha; BLANCO, José R  y  BLANCO, Humberto. Factorial Invariance of a Self-Efficacy Scale on Academic Behavior of University Students, Men and Women. Form. Univ. [online]. 2015, vol.8, n.6, pp.57-64. ISSN 0718-5006.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062015000600008.

The present study analyses the psychometric properties of the a self-efficacy scale on academic behavior in university students, men and women. The overall sample consisted of 1545 subjects: 616 women and 929 men, with a mean age of 18.11 years and 18.27 years, respectively. Psychometric analysis showed that a three-factorial structure (attention, communication and excellence) was viable and adequate for both populations, men and woman, according to the established psychometric requirements when the informers are the students themselves. The results showed that factor structure, factor loadings and intercepts of the instrument could be considered invariant across groups. However, there are differences between groups for the means of the factors attention and excellence.

Palabras clave : self-efficacy; factor structure; measurement invariance; multigroup confirmatory factor analysis.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons