SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 número6La Percepción de las Mujeres hacia las Acciones de Prevención, Denuncia y Erradicación del Hostigamiento Sexual en una Escuela del Instituto Politécnico Nacional en MéxicoModelo Didáctico en Toma de Decisiones relacionadas con la Gestión de Producción y Operaciones: Aplicación en Ingeniería Química índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Formación universitaria

versión On-line ISSN 0718-5006

Resumen

MUNOZ, Carla  y  VALENZUELA, Jorge. Psychometric Features of a Rubric to Assess Academic Writing at University Level. Form. Univ. [online]. 2015, vol.8, n.6, pp.75-84. ISSN 0718-5006.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062015000600010.

The aim of this paper is to present the psychometric properties of a rubric for assessing academic writing at university level. The study evaluated the production of an academic text in a sample of 745 freshmen from 17 academic programs. Through the rubric, trained correctors evaluated the essay. Reliability and factorial structure of the instrument as well as reliability between the test correctors were obtained. The results show that the exploratory factor analysis provides evidence of the factorial structure. Due to the high reliability indices, the rubric can be considered as a reliable and easy applicable instrument.

Palabras clave : academic writing; rubric; higher education; written expression; assessment.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons