SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número2Metodología para la Revisión y Actualización de un Diseño Curricular de una Carrera Universitaria Incorporando Conceptos de Aprendizaje Basado en CompetenciasAutoevaluación de Conocimientos Previos y Rendimiento según Estilos de Aprendizaje en un Grado Universitario de Edificación índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Formación universitaria

versión On-line ISSN 0718-5006

Resumen

MARULANDA, Carlos E; HERNANDEZ, Albeiro  y  LOPEZ, Marcelo. Technology Surveillance for University Students: The Case of the National University of Colombia, Manizales Campus. Form. Univ. [online]. 2016, vol.9, n.2, pp.17-28. ISSN 0718-5006.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062016000200003.

This article presents the results of a research that aims to establish the perception of technological surveillance of undergraduate students at the Manizales Campus of the National University of Colombia. Technological surveillance, viewed as the permanent gathering of information about science and technology to convert it into knowledge, is not being well utilized by students. For the study, methods of observation, analysis and synthesis and a type of exploratory and correlational descriptive approach were used. The results show that the university is making significant efforts by the acquisition of technological tools and investing resources in mass media diffusion. However, students do not perceive these advances in an appropriate way and are not applying the available systems. For instance, the students are not massively using one of the most popular resources such as the mobile phones to make adequate technological surveillance. This study contributes to the academic community to define a baseline to future actions to enhance the use of technological surveillance tools in learning processes.

Palabras clave : Technological surveillance; digital technologies; higher education.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons