SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número2La Percepción de la Motivación y Satisfacción de la Tutoría Recibida en Estudios de PosgradoComposición Factorial de la Escala de Ansiedad ante el Envejecimiento de Lasher y Faulkender en Estudiantes Universitarios Mexicanos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Formación universitaria

versión On-line ISSN 0718-5006

Resumen

MEJIA, José F  y  LOPEZ, Diego. E-learning Quality Model for Higher Education Institutions in Colombia. Form. Univ. [online]. 2016, vol.9, n.2, pp.59-72. ISSN 0718-5006.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062016000200007.

The aim of the paper is to present the model to determine the quality of e-learning processes in higher education institutions in Colombia. The model has a structure of interoperability that allows the reuse of materials, methods and learning environments, providing technology for the development of appropriate learning environments. The proposal also considers the adoption and adaptation of reference models, processes of self-evaluation and regulations that meet international quality standards and Colombian law. Finally, a quality seal that certifies processes and products, taking into account institutional and contextual features. The model was validated in twenty two Colombian universities, for which a diagnosis through surveys, interviews and field data. The study shows the absence of unified criteria or models to address educational virtual processes.

Palabras clave : e-learning; quality standards; self-rating; higher education; virtual learning.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons