SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 issue5Study on the Compliance of the Courses Requirements Engineering and Information Technology Management with respect to the Software Engineering Body of Knowledge (Swebok©)Analysis and Comparison of the Information of Doctoral Programs shown in Spanish and Foreign Websites in the Area of Agroforestry Abstract author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Formación universitaria

On-line version ISSN 0718-5006

Abstract

VARGAS-ARCILA, Angela M; BALDASSARRI, Sandra  and  ARCINIEGAS, José L. Análisis de Esquemas de Metadatos para la Marcación de Contenidos Educativos. Form. Univ. [online]. 2016, vol.9, n.5, pp.85-96. ISSN 0718-5006.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062016000500009.

Este trabajo presenta un análisis de los esquemas de metadatos más relevantes que se han encontrado en la literatura para la marcación de contenido educativo en la Web: LOM, MLR, LRMI, DC-Ed AP y EdNA). El resultado de este análisis se refleja en un gráfico de relación entre los esquemas y en una tabla comparativa de las características más importantes de cada uno de ellos. LOM es el estándar de metadatos con mayor repercusión en e-learning y continúa vigente. Sin embargo, la gran cantidad de perfiles de aplicación que se han implementado a partir de él evidencian su incapacidad de soportar la necesidades de diferentes contextos educativos. Se encuentra también que MLR y LRMI son estándares actuales que introducen elementos pedagógicos ausentes en esquemas más antiguos.

Keywords : esquema de metadatos; contenidos educativos; LOM; MLR; LRMI; DC-Ed AP; EdNA.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License