SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número5Estudio sobre el Cumplimiento de las Asignaturas Ingeniería de Requisitos y Gerencia Informática con Respecto a la Guía Base de Conocimientos en Ingeniería de Software (Swebok©)Análisis y Comparación de la Información mostrada en las Webs Españolas y Extranjeras Relativa a Programas de Doctorado en el Área Agroforestal índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Formación universitaria

versión On-line ISSN 0718-5006

Resumen

VARGAS-ARCILA, Angela M; BALDASSARRI, Sandra  y  ARCINIEGAS, José L. Analysis of Metadata Schemas for Marking Up Educational Content. Form. Univ. [online]. 2016, vol.9, n.5, pp.85-96. ISSN 0718-5006.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062016000500009.

This paper presents an analysis of the most relevant metadata schemas for marking up educational content found on the Web: LOM, MLR, LRMI, DC-Ed AP and EdNA. The results of this analysis are summarized in a plot that relates the different schemes and in a table in which the main characteristic are compared. LOM is the standard of metadata with the highest impact on e-learning and continue being used. However, the great amount of application profiles that have been implemented, gives an indication about its incapacity of supporting the needs of different educational contexts. It is also found that MLR and LRMI are the current standards that introduce educational elements absent in older schemas.

Palabras clave : metadata schema; educational content; LOM; MLR; LRMI; DC-Ed AP; EdNA.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons