SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número6Composición Factorial de la Escala de Locus de Control de Rotter en Universitarios MexicanosAnálisis de la Fidelización del Estudiante de Ingeniería con su Centro de Educación Superior: Desafíos de Gestión Educacional índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Formación universitaria

versión On-line ISSN 0718-5006

Resumen

JURADO, Perla J; BLANCO, Humberto; ZUECK, María del Carmen  y  PEINADO, Jesús E. Factor structure of the Questionnaire of Attributional styles Area of Academic Achievement in Mexican university students. Form. Univ. [online]. 2016, vol.9, n.6, pp.83-92. ISSN 0718-5006.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062016000600008.

The factor structure of the Questionnaire of Attributional styles of the area of academic achievement in Mexican university students is analyzed. The sample consisted of 1469 participants, all of them students of the degree of Physical Education and Human Motricity offered at the Autonomous University of Chihuahua in Mexico, with a mean age of 20.67 years. Through confirmatory factor analysis a four-factor structure was obtained. The structure of the four factors (attribution to luck, attribution to effort, attribution to skill and attribution to teacher) showed adequate indicators of adjustment of reliability and validity. In addition, factor analysis conducted with subsamples indicated the presence of strong evidence of factor structure stability.

Palabras clave : attributional styles; factor structure; construct validation; structural equation.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons