SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número1Diseño de una Guía Didáctica basada en la Integración de Mundos Virtuales al Entorno Educativo de la Universidad de CundinamarcaInvarianza Factorial de la Escala de Ansiedad ante el Envejecimiento de Lasher y Faulkender en Estudiantes Universitarios, Hombres y Mujeres índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Formación universitaria

versión On-line ISSN 0718-5006

Resumen

MARTELO, Raúl J; VILLABONA, Natividad  y  JIMENEZ-PITRE, Iris. Methodological Guide to Define the Professional Profile of Academic Programs by using the Regnier Abacus. Form. Univ. [online]. 2017, vol.10, n.1, pp.15-24. ISSN 0718-5006.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062017000100003.

This paper proposes a methodological guide to define the steps for the design of professional profiles of academic programs in higher education institutions. For this, the Regnier Abacus technique integrated with the prospective web platform Softprosp, available in the literature, was used. Such a technique allows analyzing the subject with groups of experts, to determine the formation needs that demand the academic program being studied. Additionally, this guide facilitates the inclusion of expert from other geographical area where the object of study is located, eliminating possible biases. The proposal standardizes parameters for designing professional profiles of academic programs and establishes sufficient guidelines to appropriately perform the processes of management and control.

Palabras clave : professional profile; Regnier’s abacus; methodological guide.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons