SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número1Guía Metodológica para Definir el Perfil Profesional de Programas Académicos Mediante la Herramienta Ábaco de RégnierFuturos Profesores de Matemáticas: Rol de la Disponibilidad Léxica, Esquemas de Razonamiento Formal en Logros Académicos Durante su Formación Inicial índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Formación universitaria

versión On-line ISSN 0718-5006

Resumen

AGUIRRE, Susana I; ORNELAS, Martha; GASTELUM, Gabriel  y  PEINADO, Jesús E. Factorial Invariance of the Anxiety Aging Scale of Lasher and Faulkender of University Students, Men and Women. Form. Univ. [online]. 2017, vol.10, n.1, pp.25-32. ISSN 0718-5006.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062017000100004.

The present study analyses the psychometric properties of the Anxiety Aging Scale in men and women university students. The overall sample consisted of 1703 participants: 878 women and 825 men, with a mean age of 20.5 years old and 20.9 years old, respectively. Psychometric analysis showed that a tetra-factorial structure (fear of old people, physical appearance, fear of losses, and psychological concerns) is feasible and adequate for both populations (women and men) according to the established psychometric requirements when the informers are the students themselves. In addition, factor structure, factor loadings and intercepts of the instrument could be considered invariant across groups. However, there are differences between groups for the means of the factors fear of old people and fear of losses.

Palabras clave : anxiety; factor structure; measurement invariance; multigroup confirmatory factor analysis.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons