SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número1Futuros Profesores de Matemáticas: Rol de la Disponibilidad Léxica, Esquemas de Razonamiento Formal en Logros Académicos Durante su Formación InicialEvaluación del Aprendizaje Basado en Problemas en Estudiantes Universitarios de Construcciones Agrarias índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Formación universitaria

versión On-line ISSN 0718-5006

Resumen

SOLER, Josep; BOADA, Imma; PRADOS, Ferran  y  POCH, Jordi. A New Approach to Automatically Evaluate Problems that are Solved using Diagrams. Form. Univ. [online]. 2017, vol.10, n.1, pp.47-60. ISSN 0718-5006.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062017000100006.

Automatic correction of problems that are solved using diagrams through educational platforms is of great importance, especially in the field of engineering studies. In this paper, we present a new strategy to automatically assess diagrams. The proposed approach is described in detail as well as its application to assess entity/relationship diagrams used in the conceptual design of databases. The results indicate that the differences between manual and automatic assessment is less than 075 points over a total of ten which confirms the validity of the proposed approach. As a conclusion, the validity of the proposed method to assess entity/relationship diagrams reducing teacher correction time and unifying applied correction criteria is corroborated.

Palabras clave : e-learning; automatic marking; automated assessment; diagrams; problem solving.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons