SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número1Desarrollo de Habilidades Básicas de Pensamiento Crítico en el Contexto de la Enseñanza de la Física UniversitariaCostos de la Renovación Curricular: Una Propuesta Metodológica para la Valorización Económica de Carreras Universitarias índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Formación universitaria

versión On-line ISSN 0718-5006

Resumen

RODRIGUEZ, Arturo B; RAMIREZ, Leonardo J  y  FERNANDEZ, Washington. Active Methodologies to Achieve Comprehension. Form. Univ. [online]. 2017, vol.10, n.1, pp.79-88. ISSN 0718-5006.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062017000100009.

The article shows the results of methodological intervention of the type active and cooperative through the use of robotic technology. The objective of the study was to demonstrate that n-dimensional interventions develop understanding over doing, allowing meaningful learning. This technology is not used only as a motivating and entertaining element; its use plays a leading role within the class and becomes an instrument of the teaching-learning process. The samples correspond to two courses, in two consecutive semesters, of similar population size, similar age group, and similar gender distribution. The variables defined, recorded, and analyzed are understanding and dispersion in the classroom. The results were significant, thus establishing the importance of achieving the "doing" through the unavoidable path of comprehension.

Palabras clave : robotics; comprehension; teaching-learning process; dispersion.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons