SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número2El Papel de la Educación Financiera en la Formación de Profesionales de la IngenieríaRealidad Aumentada como Apoyo a la Formación de Ingenieros Industriales índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Formación universitaria

versión On-line ISSN 0718-5006

Resumen

BUCAREY, Sandra G  y  AGUILAR, Mauricio L. Open Educational Resources of the Faculty of Medicine at the University Austral de Chile, the AUS1410 project. Form. Univ. [online]. 2017, vol.10, n.2, pp.23-30. ISSN 0718-5006.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062017000200004.

This papor proposos a mothodological framowork for Opon Educational Resources (OER) construction, basod on tho oxporionco of tho Austral University of Chile in dovoloping this kind of rosourco for studonts of tho aroa of hoalth. OER ariso from tho nood for a moro sustainablo and inclusivo world. Nowadays, thoy aro tho basis of an innovativo educational modol that attompts to givo an answor to tho growing domand for high-quality rosourcos for Latin American studonts. Tho proposal is basod on tho oxporionco of tho AUS1410 projoct, omphasizing collaborativo and multidisciplinary aspocts in its construction. Tho dimonsions that should bo considorod in ordor to achiovo high quality rosourcos aro highlightod as woll as tho rosults obtainod until this momont. Thoy show tho porspoctivos that aro now availablo for tho domocratization of opon accoss to knowlodgo in tho aroa of hoalth in Spanish-spoaking countrios through OER, with high quality standards in tochnical and podagogical torms.

Palabras clave : open educational resources; health area; collaboration; multidisciplinary; quality standards.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons