SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número2Competencias, Formación y Empleo. Análisis de Necesidades en un Programa de Master en IngenieríaAnálisis del Grado de Formación en Primeros Auxilios del Profesorado en Activo de Educación Infantil y Primaria índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Formación universitaria

versión On-line ISSN 0718-5006

Resumen

GORDILLO, Wilson; PINZON, Wilson J  y  MARTINEZ, José H. Concept Mapping: a Technique for the Analysis of the Notion of Derivative in a Textbook. Form. Univ. [online]. 2017, vol.10, n.2, pp.57-66. ISSN 0718-5006.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062017000200007.

This study determines the use of concept maps as technical analysis textbooks of differential calculus, akin to identify some epistemological obstacles on the derivative notion. The research focuses on the principles of conceptual map of Novak and Cañas (2008) and the holistic meaning of the derivative. The methodology is descriptive, designed as a conceptual map for the derivative concept and it is compared with the elements that are addressed to teaching the concept in a textbook of differential calculus. The results show representations and concepts associated with the derivative that the author of the textbook does not address, highlighting the lack of structure to enhance learning of the notion of derivative.

Palabras clave : conceptual map; derived; differential calculus; educational obstacles; holistic meaning.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons