SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número2Los Dispositivos Móviles en el Proceso de Aprendizaje de la Facultad de Educación Ciencia y Tecnología de la Universidad Técnica del Norte de EcuadorSistema de Información Estratégica para la Gestión Universitaria en la Universidad de Otavalo (Ecuador) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Formación universitaria

versión On-line ISSN 0718-5006

Resumen

ALVAREZ-LIRES, María M; ARIAS-CORREA, Azucena; LORENZO-RIAL, María A  y  SERRALLE-MARZOA, Francisco. Education for Sustainability: Global Change and Ocean Acidification. Form. Univ. [online]. 2017, vol.10, n.2, pp.89-102. ISSN 0718-5006.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062017000200010.

The objective of this article is to contribute to education for sustainability in global change and ocean acidification. A literature review has been done and international reports on global change, characterization, threats to humanity and possible solutions have been considered. The need to work in education for sustainability in formal and non-formal contexts is justified. A systemic approach which must also involve science education and marine science, to promote the acquisition of competences in pre-service teacher training has been chosen. Finally, online educational resources on ocean acidification have been found and an analytical tool to evaluate an important educational project has been designed. This instrument has proved to be useful for the intended purpose and for using these resources in the future in teaching practice and in teacher training.

Palabras clave : education for sustainability in global change; ocean acidification; pre-service teacher training; online resources analysis.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons