SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número5Estrategia para Contribuir a la Implementación de la Formación Dual de los Profesionales de Ciencias Empresariales en las Pequeñas y Medianas Empresas de la Provincia Tungurahua, EcuadorDiagnóstico del Trabajo en Equipo en Estudiantes de Ingeniería en Chile índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Formación universitaria

versión On-line ISSN 0718-5006

Resumen

ORTIZ-COLON, Ana M; MAROTO, José L  y  AGREDA MONTORO, Miriam. Use and Technological Resources of Personal Learning Environments with Students of the Degree in Preschool and Primary Education. Form. Univ. [online]. 2017, vol.10, n.5, pp.41-48. ISSN 0718-5006.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062017000500005.

This paper aims to present the most relevant results of innovation developed with undergraduate students of the Master's Degree in Preschool and Primary Education, in reference to their Personal Learning Environment, PLE. The main goal of the study was to analyse the PLE of each student in the forum of the ILIAS platform, and to know the use of the technological resources used. The research was carried out with a sample of 225 students from the University of Jaén (Spain). The data analysis is performed through a coding process with a categorical system supported by the Aquad 7 program, which provides some degree of quantification of the analysed codes. On the one hand, the results of the study show coincidence of certain technological resources in all the students and on the use they give them in their practices, on the other hand.

Palabras clave : personal learning environments; higher education; forum; virtual platforms; university students; technological resources.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons