SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número25Intuiciones, complejidad y vida cotidianaLa fugaz verdad de la experiencia (Ecología del acontecimiento y la experiencia formativa) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

Compartir


Polis (Santiago)

versión On-line ISSN 0718-6568

Resumen

ESPEJO, Roberto. Some aspects of complex education. Polis [online]. 2010, vol.9, n.25, pp.119-135. ISSN 0718-6568.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-65682010000100007.

In this article we explore the idea of complexity in education starting from Edgar Morin's critique about the over simplification of a phenomenon. In order to do so, we develop two domains that show us a way to expand our comprehension of complexity beyond its didactical aspects. In one case, we consider the political component of education, taking as an example the American movement of "critical pedagogy". On the other hand, we consider the importance of the affective aspect in teaching, through the paradigm of "confluent education".

Palabras clave : complexity; critical pedagogy; humanistic pedagogy; confluent education; school.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons