SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número25Breve cartografía de una disonancia epistémica: educación, complejidad y reformaAlfabetización reflexiva, construcción permanente del pensamiento índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

Compartir


Polis (Santiago)

versión On-line ISSN 0718-6568

Resumen

QUEZADA, Ariel. Complex Systems and Human Behavior. Polis [online]. 2010, vol.9, n.25, pp.337-344. ISSN 0718-6568.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-65682010000100020.

This article proposes an analysis about the inherent complexity of the dynamics of human groups, and among them, the interaction within a classroom. It shows how planning strict strategies or absolute improvisation can have terrible consequences for the educational process. Precisely, in the middle ground between complete order and total disorder, maximum complexity could be found, which would allow high-level goals. Finally, we propose the use of computer simulations to estimate the reach that an innovation in classroom interaction could produce.

Palabras clave : education; complex Systems; agent-based modelling; classroom.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons