SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número25El retorno a la política: intento explicativo de la nueva preponderancia de la dimensión política en las relaciones internacionalesResignificación del ocio: aportes para un aprendizaje transformacional índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

Compartir


Polis (Santiago)

versión On-line ISSN 0718-6568

Resumen

DIAZ L, Claudio; MARTINEZ I, Patricia; ROA G, Iris  y  SANHUEZA J, María Gabriela. Teachers' in the current society: their pedagogical beliefs and cognition about the teaching-learning process. Polis [online]. 2010, vol.9, n.25, pp.421-436. ISSN 0718-6568.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-65682010000100025.

This paper examines the different conceptualizations of teachers' cognition from a socio-constructivist perspective. It approaches cognition as a conceptual, personal, subjective and dynamic base that has a significant impact on both teachers' performance and behavior in the classroom, and on the process of change and innovation in Education. Exploring teachers' cognition can certainly enrich the teaching and learning process and can serve as a basis for professional development in Higher Education.

Palabras clave : cognition; pedagogical practices; teacher; beliefs.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons