SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número31Embarazos en adolescentes, vulnerabilidades y políticas públicasDesincronización temporal y espacial entre trabajo y familia: Hacerse el salario en las migraciones estacionales de los/as temporeros/as de la uva índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

Compartir


Polis (Santiago)

versión On-line ISSN 0718-6568

Resumen

ROJAS TRUJILLO, Guillermo. Interculturality and differentiated pedagogy: shared footpaths. Polis [online]. 2012, vol.11, n.31, pp.435-447. ISSN 0718-6568.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-65682012000100023.

From the recognition of curricular and pedagogical problemspresented by educative institutions observed in the city of Bogota, this essaydiscloses the justification and the importance of intercultural education and itscorresponding differentiated pedagogy for the approach to problems of quality,integration, participation, relevance and democratization of these schools.

Palabras clave : Education; school; interculturality; differentiated pedagogy; school democracy.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons