SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número41Imaginarios culturales del cuidado en Chile: Trabajo y economía en larga duraciónLa experiencia de ocio al aire libre en contacto con la naturaleza, como vivencia restauradora de la relación ser humano-naturaleza índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Polis (Santiago)

versión On-line ISSN 0718-6568

Resumen

PENALOZA, Verónica; DENEGRI CORIA, Marianela; LOPES FERREIRA DE SOUZA, Lucas  y  GERHARD PAULA SOUSA, Felipe. Consumption in alternative markets for low incomes: A study at Parangaba’s Fair - Brasil. Polis [online]. 2015, vol.14, n.41, pp.481-497. ISSN 0718-6568.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-65682015000200028.

Considering quantitative and qualitative methods as approaches that have the potential to complement each other, this study aims at understanding the consumers of alternative market. One of the findings of the research is that the option for fun generates an important agregated value that affects place-of-purchase decision. Small-scale commerce, personalized attention and bond with customers are features originated from the reality observed in fairs, which may be a relevant reference for business planning in those emerging sectors.

Palabras clave : Hedonic consumption; utilitarian consumption; Low-Income consumption; alternative markets.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons