SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número42La educación como apertura política contra la desigualdadDeterminantes sociales de la trayectoria escolar de los universitarios chilenos: El caso de la Universidad Católica del Norte índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Polis (Santiago)

versión On-line ISSN 0718-6568

Resumen

RINALDY, Alicia. La Güera: reflexive and intersectional analysis of field survey. Polis [online]. 2015, vol.14, n.42, pp.437-454. ISSN 0718-6568.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-65682015000300020.

From an ethnographic survey, conducted in rural area, in an ejido of Soconusco region (Chiapas, Mexico), this paper analyzes how the investigator, as a woman, white-European and academic person, was perceived by the ejidatario.a.s, coffee producers. It raises the need for the sociologist, when he.she analyzes data collected, to operate reflexivity on the field survey, on the subjectivation’s categories and on the inter-subjective relationship which built the production of knowledge. In the continuity of the feminist epistemologies which called to a “situated knowledge”, this article invites to a “situated methodology” in order to understand more precisely the narratives produced during the interviews and, finally, to understand the research topic itself.

Palabras clave : Intersectionality; reflexivity; field survey; life narratives; Mexico.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons