SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número49Matrimonio entre personas del mismo sexo: una aproximación desde la política del reconocimientoContra la exclusión: Lugar de enunciación e intervención social en la primera línea índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Polis (Santiago)

versión On-line ISSN 0718-6568

Resumen

MORA OLATE, María Loreto. Educational policy for migrants in Chile: an eloquent silence. Polis [online]. 2018, vol.17, n.49, pp.231-257. ISSN 0718-6568.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-65682018000100231.

As a first objective, a critical view of the current educational policies in Chile is proposed, from a position referred to the schooling process for migrants, in terms of revealing how it is approached among different curricular instruments, an exercise that tells who have been the accomplices of that "silence". As a second objective, this reflection intends to argue that the absence of a schooling policy for migrant children and young people could constitute an opportunity to strengthen processes of teacher professionalism and a political educational challenge in the attention of cultural diversity, from a perspective of critical intercultural education.

Palabras clave : Migrants; educational policy; teachers; critical interculturalism.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )