SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número58El cine poesía en Pasolini, Bolaño y Scherson índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Aisthesis

versión On-line ISSN 0718-7181

Resumen

SEPULVEDA ERIZ, Magda. Pasolini and Zurita: Food Torture. Aisthesis [online]. 2015, n.58, pp.379-388. ISSN 0718-7181.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-71812015000200024.

Italian filmmaker Pier Paolo Pasolini's Saló film and Zurita, poetry book by chilean author Raúl Zurita, share the depiction of violence over human bodies as an effect of the alliance between Politics and the Law, a very common feature on totalitarian governments. All actions are exerted by means of laws dealing not only with public spaces, but also private ones, including sexual intercourse, feeding, and defecation. Both authors discuss these actions in the context of closed locations. Pasolini turns the palace and its prisoners into a metonymy for all nation, and Zurita links the territories of Latin-American nations to extermination practices.

Palabras clave : Zurita; Pasolini; Chilean poetry; Dictatorship; Torture.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons