SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número2La Inestable Aceptación de la Homosexualidad: El Caso de las Escuelas Católicas de Elite en Santiago de ChileConocimientos sobre Identidad Sexual de Profesores y Profesoras: ¿Barreras o Facilitadores de Construcción Identitaria? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista latinoamericana de educación inclusiva

versión impresa ISSN 0718-5480versión On-line ISSN 0718-7378

Resumen

CONTRERAS-SALINAS, Sylvia  y  RAMIREZ-PAVELIC, Mónica. Subjection and Resistance LGTB Subjects in the Secondary Education. Rev. latinoam. educ. inclusiva [online]. 2016, vol.10, n.2, pp.39-52. ISSN 0718-5480.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-73782016000200004.

This article presents some results of a retrospective phenomenological research carried out on the island Gran Canaria-Spain with individuals who identified themselves as part of the LGTB community. The stated objective was to discover the definitions that build their processes clamping strength and visibility in school contexts. The investigation used as in-depth interview technique was applied to 26 participants who narrated their way through educational settings. From a past-present stories that reveal the meanings and strategies put into play subjects whose uniqueness is questioned, punished and excluded from the educational social space are constructed, appreciating secondary education as a less constrained than the primary stage, wherein the plurality is present, the possibility of granting practices of resistance and sabotage subjects.

Palabras clave : Sexual diversity; Resistance; Identity; Education.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons