SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número39Estética y ética del fragmento en Cuatreros (2016) de Albertina CarriCartografía del documental musical en el Chile postdictadura índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Comunicación y medios

versión impresa ISSN 0716-3991versión On-line ISSN 0719-1529

Resumen

LEON, Christian Manuel. Subjective Turn and Staging of the Self in the Ecuadorian Documentary. Comun. medios [online]. 2019, vol.28, n.39, pp.136-146. ISSN 0716-3991.  http://dx.doi.org/10.5354/0719-1529.2019.52537.

So far this century, the Ecuadorian documentary has built a small tradition of subjective cinema from which the director constructs his story, highlighting his place of personal enunciation regarding the facts told. In these documentaries, they are characterized by the predominance of private history over social life, the visual and sonorous narration in the first person, the coincidence between author, narrator and character, the autobiographical pact between director and public, and the performative character of the narration. From the analysis of films El lugar donde se juntan los polos (2002) by Juan Martín Cueva and El grill de César (2014) by Darío Aguirre we seek to understand the articulation between fictionalization and documentation procedures in autobiographical films.

Palabras clave : Cinema; documentary; biography; subjectivity.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )