SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número42INMIGRACIÓN, COTIDIANIDAD Y CONFLICTO NACIONAL EN LA BIOGRAFÍA Y ARCHIVO DE MANUEL YANULAQUE SCORDA (INMIGRANTE GRIEGO EN ARICA 1850-1934)EL DOLOR DE LOS PACIENTES AYMARA DE LA COMUNA DE PUTRE: PRÁCTICAS TERAPÉUTICAS Y POLÍTICAS DE SALUD INTERCULTURAL índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

Compartir


Diálogo andino

versión On-line ISSN 0719-2681

Resumen

MONDACA ROJAS, Carlos  y  GAJARDO CARVAJAL, Yeliza. INTERCULTURAL BILINGUAL EDUCATIONIN THE REGION OF ARICA AND PARINACOTA, 1980-2010. Diálogo Andino [online]. 2013, n.42, pp.69-87. ISSN 0719-2681.  http://dx.doi.org/10.4067/S0719-26812013000200007.

The Arica and Parinacota Región is a cross-border and multicultural area, in which apublicpolicy of intercultural bilingual education has been implemented. Havingpassed several decades since its introducction and considering its shortcomings, an critical analysis of this policy is necessary. Therefore, this article carries out an analysis of the bibliography of the historicalprocess of implementation and execution of intercultural bilingual education by the education agencies of the Chilean state within the Arica and Parinacota Region. Finally, three moments of the educational policy are established that serve as a foundation in order to formulate proposals for the development of an pedagogical model according to the new settings and the reality of the region.

Palabras clave : Intercultural bilingual education; skills citizens; northern Chile.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons