SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número47LA CONSTRUCCIÓN DEL CONOCIMIENTO DESDE EL ENFOQUE INTERCULTURAL índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Diálogo andino

versión On-line ISSN 0719-2681

Resumen

JOHNSON MARDONES, Daniel F. EDUCATING INTERCULTURAL CITINZENS IN A GLOBAL WORLD: SOME NOTES FROM CURRICULUM STUDIES. Diálogo Andino [online]. 2015, n.47, pp.7-14. ISSN 0719-2681.  http://dx.doi.org/10.4067/S0719-26812015000200002.

This work presents some reflections about the challenge of educating intercultural citizens in a global world. These reflections are conducted from the perspective of the curriculum studies. The crisis of the national as the unit of prescription and analysis has been made more visible by the globalization. From this point of view, I argue that the acknowledgement of our societies as multicultural requires the formation of intercultural citizens. A citizen able to interact democratically in contexts increasingly multicultural is a intercultural citizen.

Palabras clave : Interculturality; globalization; citizenship; curriculum studies.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons