SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número47LA CONSTRUCCIÓN DEL CONOCIMIENTO DESDE EL ENFOQUE INTERCULTURALLOS PREJUICIOS Y LA IDENTIDAD PARA EL APRENDIZAJE DE LA LENGUA AIMARA DE LOS ESTUDIANTES DE LA ZONA ALTOANDINA DE LA PROVINCIA DE CANDARAVE, TACNA (PERÚ) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Diálogo andino

versión On-line ISSN 0719-2681

Resumen

VILLALON GALVEZ, Gabriel  y  PAGES BLANCH, Joan. REPRESENTATION OF INDIGENOUS PEOPLE IN THE TEACHING OF HISTORY IN PRIMARY EDUCATION IN CHILE: CASE STUDY OF TEXTS OF HISTORY OF CHILE. Diálogo Andino [online]. 2015, n.47, pp.27-36. ISSN 0719-2681.  http://dx.doi.org/10.4067/S0719-26812015000200004.

This article analyzes the presence of indigenous men and women in the teaching of history in primary education in Chile. For this study reviews three texts of basic education provided by the Ministry of Education of Chile to the subject of History, Geography and Social Sciences in which the contents of Chilean history unfold. The results show that indigenous men and women are incorpo-rated in the content of Chilean history. And that representations of these are associated with mixing and foklóricas traditions and image of the warrior and rebel, which does not change the prejudices and stereotypes regarding indigenous constructed in Chile.

Palabras clave : indigenous; history teaching; textbook.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons