SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número47LA REPRESENTACIÓN DE LOS Y LAS INDÍGENAS EN LA ENSEÑANZA DE LA HISTORIA EN LA EDUCACIÓN BÁSICA CHILENA: EL CASO DE LOS TEXTOS DE ESTUDIO DE HISTORIA DE CHILEEDUCACIÓN PARA LA CIUDADANÍA: UNA ASIGNATURA A DEBATE. NORMATIVA, MANUALES Y PRÁCTICA ESCOLAR EN ESPAÑA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Diálogo andino

versión On-line ISSN 0719-2681

Resumen

PINO NINA, Ernesto. PREJUDICES AND IDENTITY FOR THE AYMARA LANGUAGE LEARNING OF STUDENTS IN THE ANDEAN HIGHLANDS OF CANDARAVE, TACNA (PERÚ). Diálogo Andino [online]. 2015, n.47, pp.37-43. ISSN 0719-2681.  http://dx.doi.org/10.4067/S0719-26812015000200005.

This research deals with prejudices and identity for the Aymara language learning of students in the high Andean Huaytiri educa-tional institutions, Turunturu and Japopunco in Candarave, Tacna Region, during the year 2013 aims to determine how prejudice and identity for the Aymara language learning in schools in the localities mentioned are related. The methodology used for data collection were two surveys. It had a population of 62 students; and the sample, 33 students of both genders. Among the most important results it was found that students show high levels of prejudice towards the Aymara language; on the other hand have low Aymara identity. The most significant, conclusion was found that there is a direct relationship between prejudice and identity for the Aymara language learning in schools of the three Andean communities that have been mentioned.

Palabras clave : Identity; learning Aymara; prejudices.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons