SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número47NOCIONES Y PRINCIPIOS DE LA EDUCACIÓN INTERCULTURAL PRESENTES EN PRÁCTICAS PEDAGÓGICAS REALIZADAS EN CONTEXTO DE INTERACCIÓN JUVENIL RURAL DE LA REGIÓN METROPOLITANA (CHILE)A VUELTAS CON LA CULTURA: IMÁGENES DEL ALUMNADO INMIGRANTE EN LAS AULAS DE ENLACE DE LA COMUNIDAD DE MADRID (ESPAÑA) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Diálogo andino

versión On-line ISSN 0719-2681

Resumen

ZAPATA SEPULVEDA, Pamela; TIJOUX MERINO, Maria Emilia  y  ESPINOZA LOBOS, Michelle. CRITICAL INQUIRY AS A WAY TO BREAK THE GLASS BETWEEN "NORMAL" PRACTICES IN THE CHILEAN PUBLIC ACADEMIA AND THE CASE OF COLOR LATIN AMERICAN MIGRANT STUDENTS IN OUR CLASSROOMS: A CALL TO HUMANIZE, A CALL TO REFLECT UPON. Diálogo Andino [online]. 2015, n.47, pp.71-81. ISSN 0719-2681.  http://dx.doi.org/10.4067/S0719-26812015000200008.

This essay concerns the critical voices of 3 women researchers that examine and reflect about the Chilean educational system using the case of color Latin American students, in the context and from a current perspective of their public universities in Chile. Public policies in education, integration and segregation, challenges and current problems present or that could ocurr in our classrooms are included in this piece using experimental writing as a critical approach to tell, break silences, and as a way to evoke and provoke audiences. Taking a step towards action against social injustice and conservative nationalism and racism in the academia.

Palabras clave : Chilean higher education; integraty; social justice; color foreign students; experimental writing; critical methodologies.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons