SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número47LA INVESTIGACION CRITICA COMO UNA FORMA DE ROMPER EL CRISTAL ENTRE LAS PRACTICAS 'COMUNES' EN LA ACADEMIA PUBLICA CHILENA Y EL CASO DE LOS ESTUDIANTES MIGRANTES LATINOAMERICANOS DE COLOR EN NUESTRAS SALAS DE CLASES: UN LLAMADO A HUMANIZAR, UN LLAMADO A REFLEXIONARCIUDADANÍA, EDUCACIÓN Y COMPLEJIDAD: MIRADAS DESDE LA ECOPEDAGOGÍA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Diálogo andino

versión On-line ISSN 0719-2681

Resumen

CUCALON TIRADO, Pilar. A RETURN TO THE CULTURE: IMAGES OF IMMIGRANT STUDENTS IN LINKAGE CLASSROOMS OF MADRID (SPAIN). Diálogo Andino [online]. 2015, n.47, pp.83-92. ISSN 0719-2681.  http://dx.doi.org/10.4067/S0719-26812015000200009.

This article is based upon and ethnographic research carried out from 2008 until 2011 in Aulas de Enlace [literally, Linking Classrooms]. Aulas de Enlace are a program of the Community of Madrid (Spain) aimed exclusively at migrant students recently arrived to facilitate their transition into the school system. This paper analyzes teachers' images of students, cultural differences attributed, and consequences of these perceptions, not only in the lives of the students but also in the school itself, regarding expectations toward students and their school trajectories.

Palabras clave : Cultural differences; school system; migrant students; school trajectories and ethnography.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons