SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número47LUCHARÉ Y LUCHARÉ Y HASTA QUE LO CONSIGA NO PARARÉ: UNA APROXIMACIÓN AL TEMA DEL ABANDONO ESCOLAR A TRAVÉS DE UNA HISTORIA DE VIDA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Diálogo andino

versión On-line ISSN 0719-2681

Resumen

SANCHEZ MELERO, Héctor  y  GIL JAURENA, Inés. INTERSECTIONALITY AND INTERCULTURAL APPROACH IN THE STUDY OF CITIZENSHIP AND PARTICIPATION: EPISTEMOLOGICAL CONSIDERATIONS. Diálogo Andino [online]. 2015, n.47, pp.143-149. ISSN 0719-2681.  http://dx.doi.org/10.4067/S0719-26812015000200015.

The study of active citizenship requires to approach a social reality marked by inequality ( historical and contemporary) in the practice of citizenship, and by the dynamism and transformation that characterizespublicparticipation that takesplace today. This paper discusses some epistemological considerations about diversity and social categorization mechanisms that influence unequal citizenship practices. It is proposed to address the complexity of the subject from two complementary approaches, intersectionality and intercultural approach, understood from a critical perspective .

Palabras clave : citizenship; diversity; interculturalism; intersectionality; participation.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons