SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número61ECONOMÍA AURÍFERA, CAMINOS Y FUERTES EN LA ARAUCANÍA (NGÜLÜMAPU) DEL SIGLO XVI: EN TORNO A LA INFORMACIÓN DE MARTÍN RUÍZ DE GAMBOA DE 1579EL AGUA DEL ALTIPLANO Y SU PAPEL EN LAS CONVERSACIONES CHILENO-BOLIVIANAS DE 1950 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Diálogo andino

versión On-line ISSN 0719-2681

Resumen

MARTINEZ SAGREDO, Paula. ABOUT THE CASTELLANIZATION AND EDUCATION OF INDIGENOUS PEOPLES IN THE COLONIAL ANDES: MATERIALS, SCHOOLS AND TEACHERS. Diálogo Andino [online]. 2020, n.61, pp.41-54. ISSN 0719-2681.  http://dx.doi.org/10.4067/S0719-26812020000100041.

This article aims to establish an approach to the teaching of Castilian in the early formative stages, reviewing the general concep tions of education in colonial Spain and its application in the American viceroyalties, with special attention to the Peruvian. More specifically, we seek to lay the foundations for a first approach to the castellanization of indigenous peoples in the colonial Andes.

Palabras clave : Education; Colony; Viceroyalty of Peru; indigenous; teachers.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )